KUNGLIGT HÅLLBART MODE

 
 
Såg ni prinsbröllopet i helgen? Jag såg det i repris på söndagen liggandes med migrän i soffan. Den gladaste nyheten som fått en hel del uppmärksamhet både på bloggar och hos tidningarna var ju Viktorias klädval. Kul tycker jag! Att slå ett slag för hållbart mode välkomnar jag med öppnar armar.
 
Historien om hur jag fick kjolen är en helt annan. Jag hade ju drömt om den ända sen jag skrev om den tidigare i våras. Sagt och gjort satt jag där när kollektionen skulle släppas. Uppdaterade sidan säkert en gång i sekunden. Adrenalinstinn och pulsen på högvarv. När klockan var kvart över och kjolen fortfarande stod som ”inte tillgänglig än” ringde jag kundtjänst. Då var den slut. Besvikelsen var oproportionerligt stor. En dag någon vecka senare får en bild från Mary med texten ”titta vad du fått mig att köpa”. Kjolen! Mitt svar blev ”HUR fick du tag i den?” varpå hon replikerar med att hon beställde tre stycken i olika storlekar och att jag kunde ju få ta en av dom. Lyckan var gjord och nu hänger den här hemma.
 

Etiketter: , , ,