ATT PLANERA EN TAVELVÄGG



Jag har tänkt att sätta upp tavlor och göra en tavelvägg i över ett år nu men av någon anledning har tavlorna bara blivit stående lutande mot väggen. Rätt fint det med men nu tänkte jag ändå se till att de kommer upp på väggen. Men då var det ju det där med kompositionen. Ett tips är ju att lägga ut tavlorna som man vill ha dom på golvet eller sängen. Ett annat, som jag pysslade med tidigare i veckan, är att fota och sen klippa ihop det i photoshop eller liknande. Jag ställde upp ett stativ och såg till att vägg och tavlor fotades på samma avstånd så att proportionerna blev rätt. Sen var det bara att klippa lite klistra lite innan det var enkelt att flytta runt tavlorna och se hur det kommer se ut på väggen (hoppas jag). Imorgon ska jag se till att de faktiskt kommer upp också!

Trevlig lördagkväll!


Etiketter: ,